Jak to działa

rejestracja

wystarczy 1 minuta

logowanie

przygotuj telefon i PIN

krok 1

1. Dołącz do nas

Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Nextbike i:

  • wybierz opcję REJESTRACJA,
  • wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN,
  • potwierdź swój adres e-mail,
  • wpłać minimum 10 zł do wykorzystania na przejazdy,

PIN do konta dostaniesz SMS-em.
To wszystko, już możesz korzystać z naszych rowerów!

krok 2

2. Wypożycz rower

Skorzystaj z aplikacji Nextbike:

  • zeskanuj kod QR na rowerze lub wpisz numer roweru,
  • wybierz WYPOŻYCZ ROWER.

Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock. Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk. Szerokiej drogi!

O-lock się nie otworzył?

Spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchu zamka i skorzystaj z opcji „OTWÓRZ”, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady o-lock.

krok 3

3. Postój

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? Kliknij i zamknij!

W aplikacji Nextbike:

  • kliknij PARKING,
  • przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,

Na rowerze zamknij blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

Teraz możesz odejść od roweru mając go dalej na koncie. Postój wliczany jest w czas wypożyczenia – Postój NIE jest ZWROTEM.

Gdy będziesz gotowy wznowić użytkowanie roweru, w aplikacji Nextbike:

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada o-lock otworzy się automatycznie.
krok 4

4. Zwróć rower

Opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole). Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie po zamknięciu blokady.

Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów.  Rower można postawić obok stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

WAŻNE! Możesz zrobić przerwę w podróży i postój poza stacją, ale zwróć rower koniecznie na stacji.

krok 5

5. Masz pytania?

Sprawdź odpowiedzi w sekcji JAK TO DZIAŁA dostępnej na stronie. Możesz też do nas: zadzwonić, napisać maila czy skorzystać z zakładki „Wsparcie” w menu aplikacji Nextbike.

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę.

Najczęściej zadawane pytania

JAK MOGĘ USUNĄĆ KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

CZY DZIECKO MOŻE MIEĆ KONTO?

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO?

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej Nextbike lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.

JAK ZRESTARTOWAC PIN DO KONTA?

Wejdź na stronę internetową lub do aplikacji mobilnej Nextbike i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

DLACZEGO MOJE KONTO JEST NIEAKTYWNE?

Konto jest aktywne, gdy jest na nim minimum 10 zł.

Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail.

Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się
z całodobową infolinią lub wysłać mail z formularza kontaktowego.

 

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER SRM NA KONTO W INNYM SYSTEMIE?

Tak. System Rowerów Miejskich jest kompatybilny z innymi systemami firmy Nextbike tj. założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji Nextbike:

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada o-lock otworzy się automatycznie.

Jeżeli o-lock się nie otworzy spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchy zamka i skorzystaj z opcji „OTWÓRZ”, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady o-lock.

CZY POSTÓJ JEST PŁATNY?

Tak, POSTÓJ to nie jest zwrot roweru – czas wypożyczenia dalej jest liczony.

JAK WŁĄCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji Nextbike:

·       wybierz PARKING,

·       przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,

·       opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE ZAMYKA?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku
do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z całodobową infolinią.

 

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWIERA?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady o-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.

W przypadku dalszych trudności możesz skorzystać z opcji „OTWÓRZ”, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady o-lock.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER?

Rower możesz oddać tylko na stacji SRM.

Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów.  Rower można wstawić do stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Tylko na stacjach SRM.

Lokalizacje stacji znajdziesz na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.

JAK ZGŁOSIĆ KRADZIEŻ ROWERU?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobową infolinią.

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK NA ROWERZE?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działającą całą dobę infolinią, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

JAK ZGŁOSIĆ USTERKĘ ROWERU?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, formularz kontaktowy lub kontakt z całodobową infolinią Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

Skip to content